2015(e)ko uztailaren 24(a), ostirala

UDAKO ZEZENKETAK 2015



Feria del toro-San Fermín 2015 Pamplona-Iruña

Vicente Arnás

Hauexek dira Euskal Herriko hiriburuetan udan  izango diren zezenketen kartelak.

Iruñako kartela Vicente Arnás artista madrildarraren lana da. Zezenketen karteletan ohikoa ez den pikadorearen irudia aukeratu zuen. Pikadoreak gaur egun normala ez den  "gorguera" janzten du bere lepoan eta makila gorantza du, baina ez dugu ikusten "puya" izeneko punta (irudia gogorregia ez izateko, antza) 
_________________________________________________________________

Estos son los carteles de las corridas de toros que se celebran este verano en las capitales vascas.

El de Pamplona es obra del artista madrileño Vicente Arnás. En el cartel aparece la figura del picador, algo que no es muy habitual en los carteles taurinos. 
Parece ser que para no herir sensibilidades, Arnás optó por presentar la vara en alto no mostrando la puya. Por otro lado, el picador luce en su cuello una gorguera que no corresponde con nuestra época, sino con el siglo XVI o XVII.


Bilbao 2015

Javier Riaño

Bilboko kartela Javier Riañok diseinatu du, BilboArteko zuzendaria izandako artistak. 
Kartelean toreatzailearen jaka berdea aurkezten du tendidoaren oholaren gainean, kolore gorria eta zuria dituena, Bilboko banderaren koloreak. Lehenengo begiradan ohartu ez banintzen ere, jakan, bordaturik, Bilboko eraikin batzuk daude: Guggenheim Museoa, Aldondegia, Iberdrola dorrea, Santiago Calatravaren "Zubi zuri"  zubia eta Arata Isozakiren "Isozaki atea" izeneko eraikin multzoa.
______________________________________________

El cartel bilbaino es obra de Javier Riaño, artista que fue director de BilboArte.
En el cartel podemos ver la chaquetilla verde de un torero dispuesta sobre el tendido rojo con las letras en blanco. Estos dos colores corresponden  a los de  bandera de la villa.
Aunque en una primera visión no me dí cuenta, sobre la chaqueta aparecen bordadas las figuras de varios edificios bilbainos: el Museo Guggenheim, la Alhóndiga, la torre Iberdrola, el puente de Santiago Calatrava llamado "Zubi zuri" y "Isoski atea", que es como se conoce al complejo diseñado por el arquitecto Arata Isosaki.




Donostia 2015

Agencia Arista

Urte bitan zezenketak izan gabe Donostian berriro izango dituzte aurten.
Kartelean, atzetik, Ondarreta hondartzan dagoen toreatzailea ikusten da, kapotea beherantza duena eta Santa Clara uharteari begira dagoena.
________________________________________________________________

Después de dos años sin festejos taurinos las corridas de toros de agosto vuelven a San Sebastián.
En el cartel podemos ver a un torero de espaldas, con el capote hacia abajo y mirando hacia la isla de Santa Clara desde la playa de Ondarreta.


Vitoria-Gasteiz 2015


Gasteizko zezenketen kartelak, bere aldetik, antzinako toreatzailearen irudia dauka. Aurtengo Malagako zezenketen kartela gogorazi dit...
__________________________________________________________


Para el cartel de las corridas de Vitoria, la imagen de un torero con un toque antiguo. Me ha recordado al cartel de la feria taurina de Málaga de este año...


Málaga 2015



Baiona 2015

André Lascounnes

Eta Baionako zezenketak iragartzeko André Lascounnesen lana, urte batzuetan irudi berbera erabili ondoren. 
__________________________________________________________________

Y para anunciar los festejos taurinos de Baiona la obra del artista local André Lascounnes, después de varios años utilizando la misma imagen.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina