2015(e)ko uztailaren 6(a), astelehena

SANFERMINAK 2015


San Fermín 2015 ("Kilikon")

Javier Erice

Hauxe da aurtengo Sanferminak iragarriko dituen kartela. Bertan Caravinagre kilikiaren alboko irudi handia ikusten da eta, beste aldean, siluetaz eginda, burla egiten dion ume batena. Kontua da Caravinagre kilikirik bildurgarriena omen dela.
Kartelaren egilea Javier Erice da, Artes y Oficios Eskolan ikasitakoa, nahiz eta gaur egun pinturaz bizi ez dena.

__________________________________________________________

Este es el cartel de Sanfermines de este año. En él aparece de perfil el kiliki Caravinagre, que dicen es el más temido por los niños pamplonicas. En el lado contrario, podemos ver la imagen en silueta de un niño que le hace burla.
El autor es Javier Erice, vecino de Pamplona  y formado en la Escuela de Artes y Oficios  aunque no se dedica profesionalmente a la pintura.


Beste zazpi kartel hauek izan ziren finalistak...

"La despedida de los gigantes-Zortzi irudi daude goitik ikusita,  Iruñako zortzi erraldoi dantzan, antza
"San Fermín Pamplona Lovers"-Hondo zuriaren gainean irudi geometriko gorria dauka, San Fermínen irudia osatzen duena, eta, beheko aldean, pentagonoaren barruan, zezenarena. 
"Ciudad abierta/Hiria zabalik"-Hondo gorriaren gainean zezen baten irudia, adarren ordez, besarkatzen dituzten besoak dituena.
"Urdin gorri"-Urdina, gorria eta beltza erabiliz, dantzaria, kilikia eta emakume bat agertzen dira, goitik ikusitako hiru zezenekin batera.
"8 días de rojo y blanco"-Entzierroa gaitzat hartu du egileak.Korrika egiten duten gizon emakumeek uzten duten lekuak zezena irudikatzen du, adar bat galdutako gerrikoa delarik.
"Mogollón"-Santuaren prozesioa irudikatzen du komikien estiloan. Gehiegizko irudiak kartel baterako, nire gusturako.
Euskerazko testuan akats pare bat dago: "uztalaren" eta "14ara" idatzita daude "uztailaren" eta "14ra"-ren ordez. Nahiz eta akats hau izan finalera pasatzea onartu zuten, lehiaketa irabaztekotan aldaketak egitearen konpromezuarekin.
"Estallido y recompensa"-Kohete gorriaren txinpartak zezenaren buztana bihurtuta.
__________________________________________

Y estos son los otros carteles finalistas...

"La despedida de los gigantes-Ocho figuras vistas desde arriba, ocho gigantes de Pamplona danzando.
"San Fermín Pamplona Lovers"-Sobre un fondo blanco una figura geométrica representando a San Fermín. Dentro del pentágono, la figura de la cabeza de un toro.
"Ciudad abierta/Hiria zabalik"-Figura de un toro sobre fondo rojo. En vez de cuernos tiene brazos en posición de recibimiento.
"Urdin gorri"-Utiliza el azul, rojo y negro en las figuras de un dantzari, un kiliki y una mujer, además de tres toros vistos desde arrriba.
"8 días de rojo y blanco"-El encierro como tema. Los hombres y mujeres que corren dejan un hueco en su camino, hueco que aparenta  la figura de un toro, uno de cuyos cuernos es  completado con una faja roja.
"Mogollón"-Imagen de la procesión en estilo comiquero. Tiene multitud de detalles, lo que sirve para una ilustración, pero para cartel resulta excesivo.
En el texto en euskera hay dos erratas: en vez de "uztailaren" y "14ra" está escrito "uztalaren" y "14ara". El jurado permitió que el cartel pudiera competir en la final, con el compromiso de cambiar el texto en el caso de que fuera elegido.
"Estallido y recompensa"-Las chispas de un cohete rojo convertidas en el rabo de un toro.


"La despedida de los gigantes"


"San Fermín Pamplona lovers"


"Ciudad abierta/Hiria zabalik"


"Urdin gorri"


"8 días de rojo y blanco"


"Mogollón" 

Carlos García López


"Estallido y recompensa"

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina